Gedrag

We geven met een aantal zeer enthousiaste en gemotiveerde collega’s inhoud aan ons netwerk. Ook organiseren wij de training over gedrag voor startende leerkrachten.
We willen graag gebruik maken van alle kennis die aanwezig is binnen alle scholen van Spaarnesant. Het klinkt als een cliché maar leren van en met elkaar is in onze ogen erg belangrijk.

Vanuit het leernetwerk wordt er gewerkt aan de volgende doelen

  • Overzicht expertise binnen Spaarnesant
  • Vergroten kennis en expertise personeel Spaarnesant
  • Vergroten motivatie en plezier op de werkplek
  • Open leercultuur waarin scholen van Spaarnesant met en van elkaar kunnen leren

Deelnemers leernetwerk

We vinden het leuk als je ons mailt met je vragen of suggesties!

Mariska Bunschoten

Ik ben leerkracht op SBO Hildebrand en gedragsspecialist op de Martin Luther Kingschool & SBO Hildebrand. Mijn specialiteiten zijn kinderen met autisme, structuur, hulp bij klassenmanagement & coaching. Ik ben dan vooral bezig met het kijken naar het kind: Wat ligt er achter het gedrag dat een kind laat zien? Hierdoor kijken we naar wat heeft het kind nodig heeft, maar ook wat heeft de leerkracht nodig om dit kind te kunnen begeleiden.  Vragen? Stel ze gerust!

Sanne Moison

Ik werk als leerkracht en gedragsspecialist op IKC De Argonauten. Ik vind voor de klas staan het mooiste beroep dat er bestaat. Het omgaan met (complex) gedrag en elke keer weer zoeken naar ‘de juiste sleutel’ is iets waar ik veel energie uit haal. Samen met andere leerkrachten praat ik graag over het onderwijs en de manier waarop we kinderen kunnen helpen in hun ontwikkeling. Hierbij staat de driehoek leerling-ouders-school centraal. Weet je even niet meer hoe je verder moet en/of zoek je een sparringpartner? Schroom dan niet om contact met mij op te nemen.

Sabine Piters

Ik ben leerkracht en gedragsspecialist op De Peppelaer. Gedrag houdt in stand door de omgeving die het doet. Gedrag ligt nooit alleen bij het kind, er is altijd een wisselwerking of een tricker waardoor gedrag wordt uitgelokt. Door samen met het kind, de collega en of ouder mee te kijken zoeken we samen naar een oplossing die voor iedereen goed voelt. Ook praat ik liever mét het kind dan óver het kind, zij kunnen vaak goed aangeven wat er speelt en wat hen kan helpen om het beter te laten gaan.

Maaike Visser

Naast dat ik het heel leuk vind om voor de klas te staan, ligt mijn interesse ook bij gedrag. Ik heb de Master Educational Needs gedaan. De kennis die ik daar heb opgedaan wil ik graag met iedereen delen. Het heeft mij veel zelfvertrouwen gegeven en dat zou ik iedereen gunnen. Zit je even met je handen in het haar? Weet je even niet meer hoe je moet inspelen op specifieke onderwijsbehoeften? Ik wil graag samen jou naar zoeken naar een passende oplossing, zodat je weer vol zelfvertrouwen voor de klas staat!

 

 

Aanmelden leernetwerk

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Coördinator

Emma Pels Rijcken is leerkracht en IB’er op de Hannie Schaft. Ik ben zoveel mogelijk bezig met het kijken naar het kind en diens (onderwijs)behoeften. Wat ligt er achter het gedrag dat een kind laat zien? Door veel in gesprek te gaan met kinderen, ouders en leerkrachten probeer ik aan te sluiten bij wat het kind nodig heeft om zo goed mogelijk in zijn vel op school te verschijnen. Ik ben naast IB’er en leerkracht ook orthopedagoog en mag diverse onderzoeken uitvoeren (intelligentietesten, psychologisch en/of sociaal emotioneel onderzoek). Ik denk en kijk graag mee bij casussen om zo een ander licht op de situatie te werpen