Contactpersoon Basiscursus
In het kort
Deze training is een oriëntatie op ongewenst gedrag in de schoolsituatie zoals: intimidatie, seksuele intimidatie, agressie/geweld, discriminatie en pesten. Als contactpersoon ben je het eerste aanspreekpunt bij kwesties over ongewenst gedrag. Daarvoor zijn kennis en vaardigheden vereist om hier op een adequate manier mee om te gaan. In de training wordt hiervoor een stevige basis gelegd.
Wat je leert
Na de training:
- Kan je benoemen welke taken en bevoegdheden je hebt;
- Heb je kennisgenomen van het wettelijk beleidskader;
- Weet je op welke wijze je de positie van contactpersoon binnen Spaarnesant gestalte kan geven;
- Kan je uitleggen wanneer je zelf handelend moet optreden en in welke gevallen je moet doorverwijzen.
De volgende onderdelen komen aan bod:
- taken en verantwoordelijkheden van de contactpersoon in relatie tot de klachtenregeling onderwijs;
- competenties, kennis en vaardigheden;
- wettelijk beleidskader van de klachtenregeling;
- praktijkvoorbeelden;
- routes van verschillende soorten klachten en hoe te handelen;
- voldoende ruimte voor vragen en eigen inbreng qua casuïstiek.
Datum
23 januari 2025 om 9:15 uur (inloop 9:00 uur) tot 16:30 uur, inclusief lunch.
Inschrijven
Om je in te schrijven moet je ingelogd zijn.
Cursus door
Bernadette Hes
Bernadette Hes-Boots is gecertificeerd extern vertrouwenspersoon Ongewenste Omgangsvormen en Integriteit. Voor Spaarnesant ben ik de extern vertrouwenspersoon Integriteit en draag ik bij aan de deskundigheidsbevordering van de intern vertrouwenspersonen met trainingen geven en begeleiden van intervisies. www.in-b-tweenadvies.com