Formatief handelen in de klas
Wil jij het eigenaarschap en de betrokkenheid van je leerlingen vergroten?
Wanneer jij je opgeeft voor de 4 bijeenkomsten, worden jouw leerlingen actiever en doelgerichter. En heb jij een scala aan werkvormen die jij formatief kunt inzetten.
Wat is de opbrengst?
- Je hebt meer kennis en inhoud over het verzamelbegrip ‘formatief handelen’. Wat wordt er precies mee bedoeld en wat is het ook níet?
- Je krijgt praktische handvatten om elementen van formatief handelen in de praktijk uit te voeren.
- Je leert van en met elkaar, gefocust op jouw eigen praktijk. Met de groep over onderwijskwaliteit praten, zodat jouw lessen beter worden!
- Jouw leerlingen worden actiever en doelgerichter.
- Je hebt een scala aan werkvormen die je kunt inzetten waarbij het LEREN centraal staat.
- De leerlingen doen meer kennis en vaardigheden op dan ze nu doen.
- Jij werkt met succescriteria, je geeft effectieve feedback en je maakt het leren zichtbaar.
Tussen de bijeenkomsten door krijg jij feedback van Marleen Lapidaire op de lessen die je gaat geven. Ze helpt je dus echt hier stap voor stap beter in te worden! Dus, wil jij het eigenaarschap en de betrokkenheid van je leerlingen vergroten? En wil jij enthousiast aan de slag met het verbeteren van jouw didactisch handelen? Meld je dan snel aan!
Kennismaken met Marleen, KLIK HIER.
Voor wie
Vooral gericht op leerkrachten/lesgevend personeel die de formatieve werkvormen direct kunnen toepassen.
Data en tijden
Dinsdag 5 november, 10 december, 21 januari en 4 maart van 13.00 tot 17.00 uur.
Let op: het zijn nu dus 4 bijeenkomsten in plaats van 3.
Eerdere ervaringen
Inschrijven
Om je in te schrijven moet je ingelogd zijn.
Cursus door
Marleen Lapidaire
In 2017 stond ik voor de klas en werd ik ‘ontdekt’ door een trainer van IPC Nederland. Wat nou, als leerkrachten formatief handelen als een 2e natuur zouden zien? Dat leerkrachten zichzelf in hun kracht zetten door hun eigen didactische handelen een boost te geven. Ik had in al die jaren zoveel kennis opgedaan: Assessments afnemen, een doelgerichte aanpak, werken met succescriteria, effectieve feedback geven en het leren zichtbaar maken. Zie ook marleenlapidaire.nl