Digitale Geletterdheid neemt een belangrijke plaats in binnen de huidige maatschappij. We verwachten dat digitale geletterdheid binnen enkele jaren een vast onderdeel van het curriculum zal uitmaken. Vanuit de kernwaarden van het kompas van Spaarnesant onderzoeken we in deze professionele leergemeenschap de mogelijkheden om digitale geletterdheid binnen de Spaarnesantscholen in het onderwijs te integreren. Hierbij is de driehoek leerkracht – leerling – ouder/verzorger van essentieel belang om digitaal geletterd te raken.
Momenteel nemen aan deze PLG deel:
Joost Stange (leerkracht OBS Bos en Vaart – ICT coördinator)
Tamara Koopmans (Bovenschools ICT specialist)
Maaike Meijer (Leraarondersteuner – ICT coördinator)
Marjolein Hoffman (Leerkracht Hannie Schaftschool – ICT coördinator)
Mark Hoedeman (Leerkracht De Zonnewijzer – ICT coördinator)
Kosta Hoekstra (Leerkracht De Parel – ICT coördinator)
Middels Teams houden we elkaar op de hoogte van het onderzoek. We vergaderen met regelmaat op de eerste of tweede donderdag na elke vakantie om bij te praten. Hierbij maken we gebruik van de methodiek zoals beschreven in het boek ‘Mijn Leergemeenschap, de begeleidingsgids voor PLG’ van Naomi Mertens.
Data 2023-2024
Na schooltijd op
donderdag 14 september – Bos en Vaart
donderdag 2 november – De Parel
donderdag 11 januari – Hannie Schaft
donderdag 29 februari – De Zonnewijzer
donderdag 16 mei – De Zuidwester
Wil je een impressie krijgen wat scholen al voor elkaar hebben gekregen, bekijk dan het filmpje op Robotica gebied: https://web.microsoftstream.com/video/013192ca-6cc9-4ee3-baae-5ccb84058d3c
Coördinator
Joost Stange